joi, 2 mai 2013

Investeşte în tine, ACUM!

Din punctul meu de vedere oamenii creativi sunt WOW, iar ca să poţi fii un om creativ trebuie să îţi menţii mintea ascuţită. Salman Khan spunea în cartea "O singură şcoală pentru toată lumea" că indiferent de vârstă, îţi poţi crea tipare pentru a exersa învăţarea şi a crea legături şi scântei neuronale. Şi, deşi câteodată simt că nu am timp să le fac pe toate, că e prea târziu să mă apuc de un curs sau că unor lucruri le-a trecut vremea, nu mă dau bătută şi ţin cu dinţii de idea de a le face pe toate, de a mă bucura de experienţă şi de a culege cât mai multe învăţăminte din fiecare lucru pe care îl întreprind.

Ei bine, în articolul de mai jos este vorba, nu doar de învăţare ci şi despre dezvoltarea personală şi o lungă listă de cărţi. Pe unele le-am citit, de altele am auzit, altele le vizualizez pentru prima oară. Indiferent de stadiu la care eşti în viaţă, eu personal, cred că trebuie să te obişnuieşti cu idea că nimeni nu investeşte în tine dacă tu nu o faci. E legea naturii şi nu are rost o dezbatere pe această temă, aşa încăt eu spun că e timpul să pui mână pe mouse şi să dai click pe articol. Citeste-l şi alege măcar trei cărţi din diferitele categorii, citeşte-le vara aceasta. Dacă alegi mai multe, cu atât mai bine. Eu cred că 3 este cifră magică, şi te va conduce la alte 3 şi la alte 3...până când vei ajunge să îţi dai seama câte lucruri minunate se găsesc în fiecare carte care îţi pică în mână.

Care este legătura cu începutul articolului? Mi-am dat seama că cei mai creativi oameni sunt cei care au citit mult, pentru că aceia au exersat “muşchiul capului” şi văd lucrurile dincolo de prima tranşă, spre deosebire de restul oamenilor.În scurta perioadă de când mă refer la mine ca la o persona creativă, mi-am dat seama că şi creativitatea e un muşchi pe care trebuie să ţi-l exersezi pentru că altfel se atrofiază. Partea bună este că fiecare din noi îl lucrează zilnic, chiar dacă nu conştientizăm. Citind însă ajungem să vedem şi să cream soluţii acolo unde altă data refuzam să le ochim. De ce? Pentru că ne exersăm muşchii şi asta duce la performanţă. Iar performanţa duce la încredere în sine. Încrederea în sine te face să nu cunoşti limite, aşa încât poţi face orice îţi pui în cap.

Abia aştept să văd ce alegeri faceţi din lista de mai jos :) oricare ar fi ele, sunt alegerea potrivită, pentru voi, ACUM! Spor în toate!

articol recomandat

Niciun comentariu: