marți, 29 octombrie 2013

Leadership la puterea "n"

A fost un weekend lung, după o săptămână la fel de lungă. În ciuda lungimii weekendul meu a fost extrem de activ, plin de lucruri pe care le-am învăţat şi pe care le-am aplicat.

După ce joi am aflat că în weekend va trebui să preiau modulul de Leaderhip pentru Academia JCI Buzău, deoarece cel care îşi asumase trainingul a anunţat pasiv că nu mai vine, am strâns în cap toate elementele de leadership învăţate în toţi anii de muncă şi am compilat un curs cu aplicativitate imediată.

Academia JCI Buzău este un proiect care se adresează tinerilor de liceu şi este compusă din 4 module: Comunicare/Branding, Project Management, Educaţie Financiară şi Leadership. Este a doua ediţie pe anul 2013 şi a avut parte de o grupă extrem de activă de 15 tineri din liceele buzoiene dar şi cele din Râmnicu-Sărat. Odată terminate modulele, liceeni au la dispoziţie 2 săptămâni în care să pregătească un proiect aplicând tot ce au învăţat pe durata Academiei. Astfel, în data de 9 noiembrie, la sediul JCI Buzău, cele 4 echipe vor susţine proiectul în speranţa implementării lui de către ONG în anul următor.

Acum, revenind la modulul de Leadership al cărui trainer am fost, am redescoperit de ce îmi place această meserie, ochii mari ai participanţilor când au un moment "WOW" sau unul "AHA" este acel moment în care îţi dai seama că faci o treabă bună. Deşi prima zi a fost mai "plictisitoare" adică a conţinut multă teorie, cea de a doua zi, însă, în care am încălţat şoşoni de Leader Autocratic sau Birocratic sau Participativ ca apoi să schimbăm rolul şi să fim parte din echipa unui leader Autocratic sau Birocratic sau Participativ s-a dovedit a fi mult mai amuzantă. Plus jocurile, în care fiecare a aflat că o echipă nu poate exista fără un leader sau un leader nu poate exista fără o echipă au primit feedback-uri apreciative.

Şi pentru că niciodată nu ştii prea multe despre Leadership, în cadrul evenimentului Descoperă JCI Buzău de sâmbătă, l-am avut invitat pe Robert Blaga care ne-a vorbit despre Leadership Situaţional. Robert este trainer Michelin pentru România şi Balcani, are în spate 8 ani de experienţă şi desemnea, are un site pentru trainerii aspiranţi de unde poţi învăţa extrem de multe lucruri, mai ales dacă eşi la început de drum.

Cu Robert am făcut cunoştinţă în proiectele studenţeşti, unde el în continuare oferă trainguri. De la el am învăţat o sitagmă despre training extrem de adevărată şi îl citez cu fiecare ocazie pe care o prind "Ca trainer poţi să le arăţi celor din sală, uşa şi să le-o deschizi, să treacă pragul însă este la latitudinea lor, nu o poţi face tu pentru ei şi nici nu îi poţi învăţa cum să o facă".

Nu ştiu dacă sunt fanul lui numărul 1, probabil că locul acela este ocupat încă din primul an în care Robert a ales să devină trainer, însă cu siguranţă ocup un loc fruntaş pe lista fanilor. Aşa încât de fiecare dată când am ocazia să asist la un training livrat de el, nu o scap. Are o energie şi o metodă de predare care te face să uiţi cum trec orele şi să îţi doreşti mai mult şi mai mult şi mai mult. Mereu, are darul de a te face să cauţi în interior şi să redescoperi chestii, să te reînveţi şi să te reinventezi.

La fel a fost şi la trainingul de Leaderhip Situaţional, cele 2 ore şi jumătate au trecut ca gândul, între jocuri şi situaţii din viaţa noastră, între motivaţie şi competenţă, între Leader şi membru al echipei, pilda regelui Solomon, situaţii de zi cu zi în care totul se reduce la motivaţie. Şi de sâmbătă, am mereu în minte de cuvintele lui spuse prin pilda lui Solomon: "Şi asta va trece!" :)

Şi pentru că astăzi este ziua lui, un sincer şi călduros: La mulţi ani, Robert Blaga! :) Să rămâi mereu inspiraţional! :)

Niciun comentariu: