joi, 15 mai 2014

Școala...în România

Am susținut de multe ori că nu cred în învățământul românesc...pe lângă disprețul pe care marea majoritate a profesorilor îl afișează când vine vorba de elevi se mai adaugă și condițiile și celebrele „secretare” care sunt piatra de temelie a oricărei unitate școlară de la sat sau de la oraș.

Opinia mea, cu privire la cum ar trebui să fie învățământul și profesorii pentru a mă motiva să le susțin cauză, mi-am exprimat-o în nenumărate rânduri. Cu toate astea, zilele trecute într-un interviu pentru lucrarea unei studente de la Brașov, am declarat că dacă ar fi să îmi schimb cariera mi-ar plăcea să devin profesor. Însă un profesor modern, cu principii și pentru care educația oricărui copil să înceapă cu motivarea lui intrinsecă și abia apoi să vină cunoștințele. Dar asta este altă poveste!

Azi am dat peste un alt articol despre școala de meserii de la Brașov. La primele intervenții citite pe această temă am citit numeroase comentarii despre străinii care vin și ne iau copiii. Copii care în ultimul studiu au spus că preferă să stea pe banii părinților până la 30 de ani...ei bine, oare cine și unde a greșit de există o astfel de gândire? Părinții dau vina pe școală, școala dă vina pe părinți - dar la finalul zilei avem mii de tineri care nu muncesc și o țără fără căpătâi, însă bine că vin străinii și iată că fac ceva, da ne iau copiii - însă acei copii care știu că vor să facă ceva cu viața lor și aleg să investească în ei, în locul unui învățământ de doi bani :)

Citiți articolul din Gândul cu povestea unui elev la o școală profesională, nu la orice școală profesională cu LA ȘCOALA PROFESIONALĂ DIN BRAȘOV

Niciun comentariu: