marți, 26 august 2014

Coana Mița - biciclista

În weekend m-am plimbat cu bicicleta, însă nu despre asta vreau să îți vorbesc, deși faptul că după 2 ani încă știu să îmi țin echilibru fără roți ajutătoare mă face să cred că zicala cu mersul pe bicicletă este un adevăr pur :P



Vreau să vă vorbesc despre Coana Mița - biciclista. Pentru cei care nu știu, doamna în cauză a exista în istoria capitalei noastre, pe când București-ul era numit Micul Paris. Maria Mihăescu pe numele ei, a fost un personaj controversat, în primul rând datorită faptului că era prima femeie care mergea pe bicicletă - gura satului spune că ar fi fost chiar iubita regelui și că, de fapt era damă de companie. Însă, un lucru pe care nimeni nu îl tăgăduiește este că Mița era o femeie frumoasă și care își ducea viața în ciuda bârfelor. Nu vezi încă legătura, o fac imediat către orașul, capitala României, București.

Duminică, la rugămintea unei prietene și colege de JCI, am acceptat să fiu gazda unui jaycee din Portugalia - Marcos. Aflat pentru prima oară în România și membru al organizație de 4 luni, a venit în țara noastră mânat de dorința de a cunoaște, de a afla cât mai multe și de a face lucruri. De admirat, nu? :) Oamenii pe care i-am întâlnit datorită implicării mele în JCI sunt, în mare majoritate genul de oameni care vor să facă lucruri și, indiferent că sunt de o luna sau de ceva ani, ca mine, au pasiunea pentru oameni și pentru a pune lumea în mișcare.

Acum revenind la portughezii noștri, ce faci cu cineva care nu ți-a văzut niciodată țara? Dacă ai noroc, a auzit lucruri frumoase despre România, dacă nu, va trebui să îi arăți ce țară frumoasă ai și vei încerca să ștergi cu buretele opiniile urâte.

Sau, varianta mea :), îi faci capul calendar până la 1 noapte cu povești despre București și despre România :). Vezi prin ochii lui clădirile, pe lângă care treci zilnic, nepăsătoare. Descoperi mâncărurile, care pentru tine au același gust oriunde le-ai gusta. Îi poveștești despre datiniile populare, despre portul tradițional din diferite zone și despre ce altceva, dacă nu despre Dracula :)

Ei bine, cam din 6 luni în 6 luni postez despre cât de frumoasă e țara noastră și despre ce lucruri minunate avem. În general, după o experiență asemănătoare ca cea de duminică :) eu - ghid, un prieten străin - turist. Și știi ce? Sunt a naibii de bună la treaba asta :), fiecare prieten a plecat îndrăgostit de România :) iar Hella a plecat îndrăgostită și de URMA :P

Și dacă cineva te întreabă ce înălțime are Coloana Infinitului a lui Brâncuși, află că are 29,35 m și este compusă din 15 moduli octaedrici suprapuși, numiți „mărgele” de către autor :). Spre rușinea mea, cu un bunic care vine din orașul Târgu-Jiu, nu am știut, acum însă, știu! :)

Niciun comentariu: