luni, 15 octombrie 2012

Conferinţa JCI Braşov 2012

Acum ceva vreme m-am alăturat unei organizaţii numite Junior Chamber International. Misiunea JCI este aceea de a ajuta oamenii tineri să creeze o schimbare pozitivă. Mie mi s-a părut că mă potrivesc profilului, se pare că şi altora li s-a părut, motiv pentru care m-am alăturat organizației.

Și pentru că orice membru care se respectă, face niște cursuri atunci cand intră într-o astfel de chestie, așa am făcut și eu. La finalul acestui weekend pe lângă o frumoasă excursie la Brașov și tone de poze m-am ales și cu 2 diplome de absolvire a două cursuri certificate dar și cu un ditamai, la propriu în urma unui concurs, tablou de Responsabilitate Socială și o carte despre Networking, că se pare că mă urmărește.

Pe lângă echipa genială din care am făcut parte, respectiv JCI Buzău, am mai avut și ocazia să cunosc un om de la care am furat câteva idei și care mi-a dat motive să zâmbesc prin felul lui portughez de a fi: trainerul Filipe Carrera, autorul cărții despre Networking de care vorbeam mai sus. Cum era și normal am tăbărât pe el să îmi dea o dedicație :D

La unul din cursurile pe care le-am avut cu el, mi-am notat ceva ce mi-a plăcut și cu care am rezonat, respectiv unul din motivele pentru care ții un discurs, un training sau o prezentare este faptul că vrei să schimbi ceva. Iar această schimbare continuă chiar și după livrarea/terminarea trainingului, discursului sau a prezentării. Mereu am susținut că prin felul în care te comporți induci comportamentul celor din jurul tău, iar prezentările/discursurile pe care le faci pot să îți găsească răsunet într-o anumită personană la momentul potrivit, schimbându-i acesteia pentru totdeauna percepția, viitorul sau viața. Acesta este gândul cu care plec atunci când îmi pun pe hârtie o idee de training și cred că acesta ar trebui să fie primul gând în fiecare dimineață.

Din păcate ca pentru a îmi demonstra că am dreptate, Dr. Zaharia a cărui prezentare o aşteptam cu sufletul la gură, mai ales că era despre creativitate a ţinut să îmi demonstreze că oricine poate fi un potenţial client şi cînd nu îl tratezi ca atare, respectiv cu respect şi cu o prezentare bună îi laşi un gust amar. Prezentarea despre De Bono şi Walt Disney ar fi fost una genială daca domnului doctor nu i-ar fi lipsit cheful de a fi acolo şi de a ne trata cu "mult respect": mâini în buzunar sau la spate, răspunsuri date cu jumătate de gură şi fără valoare şi o prezentare a cărui conţinut şi format nu îl voi comenta, suficient să spun că nu i-ar strica să absolve cursul de JCI Presenter. :)Din păcate creativitatea mea a fost pe minus după această prezentare.

A urmat Razvan Pătraşcu de la agenţia Firestarter din Bv, de acest creativ am auzit de pe LinkedIn când a venit cu o idee de proiect genială. Din păcate am refuzat-o atunci, dar le-am urmărit activitatea pentru că din punctul meu de vedere au ceva de spus în domeniu şi o spun prin idei inovative şi out of the box!A venit însoţit de fotograful Mihai Bodea pentru că alături de el şi alţi doi omuleţi au dezvoltat conceptul PHI care priveşte Braşovul, un proiect virtual care va arăta lumii ce înseamnă acest oraş. Mi-a plăcut prezentarea lor chiar dacă Razvan a intrat de multe ori în raza de acţiune a videoproiectorului. :)

Revenind la JCI şi pentru a înțelege de ce am ales să intru în această organizaţie, incorporez un filmuleț care redă spiritul pentru care am ales să mă alătur lor, acum doar timpul va spune ce se va întâmpla:













Niciun comentariu: