luni, 15 octombrie 2012

Networkingul bate-l vina!

O conferinţă de networking este pentru o persoană timidă o adevărată provocare, îţi setezi că vrei să cunoşti 3 oameni, ajungi acolo şi speri să fie măcar unul! Ca apoi să te lovească ambiţia şi să zici "eu pot! - o să cunosc 6 oameni, e un targhet realist!" Dar din nou e un pic cam greu atunci când în faţa ochilor ai o cameră întreagă cu oameni veniţi cu acelaşi scop ca şi tine, dar care cumva par de inabordat. Ei bine, în seara cu pricina, persoana timidă eram eu şi cu greu mi-am atins şi depăşit limitele pe care singură mi le-am pus. Am uşurinţă în a comunica cu oamenii şi mă laud că sunt o persoană deschisă cu adevărate veleităţii în ceea ce priveşte interacţiunea umană. Însă câteodată ne punem singuri capcane, poate doar pentru a ne simţi mai bine când ni le depăşim, cine ştie? mintea umană este un spaţiu extrem de vast şi greu de explorat.
Luuuungă introducere!Aşa cum spuneam mai sus, am fost la un eveniment despre networking organizat prin fonduri europene la Clubul Ţăranului Român, m-am dus neştiind la ce să mă aştept. În mod normal, atunci când particip la o astfel de sesiune, locaţia este una mai fiţoasă decât maşina pe care o conduc iar costumele negre, apretate vin însoţite de o atitudine cât mai de înaltă clasă şi sunt o obligativitate dacă vrei să ai acces. Ori locaţia aleasă aseară nu cerea nimic din chestiile de mai sus.
Clubul este la fel de lipsit de aer condiţionat aşa cum mi-l aminteam şi un pic ciudat când nu se lasă cu un concert după, dar cred că a fost exact ce trebuia. Oameni de resurse umane, voluntari din diferite asociaţii, oameni de marketing (aştia sunt ca râia şi peste tot! :P) şi profesori...da, da, da profesori. După o jumătate de oră m-am lămurit ce căutau profesorii acolo: studenţi pentru un master în engleză! Buuuun zic io, asta e! Mie oricum nu îmi place şcoala şi nu mi-a plăcut vreodată deci nu sunt în target dar măcar să mai casc gura. Ei bine Paul, un domn prezentabil cu alură de profesor şi cu timbru de profesor, de formare - suprinzător profesor a fost experienţa serii. Pe lângă felul de a vorbi, s-au mai adăugat şi informaţiile şi felul în care le poţi aplica.
Lucruri pe care le ştim cu toţi au fost spuse la conferinţă, dar modalitatea de livrare a fost alta, aşa încât şi nivelul de conştientizare a fost altul. Ca o concluzie al evenimentului am învăţat că stau pe adevărată mina de aur, respectiv reţeaua mea.

Şi ca să exemplific cumva ceea ce am simţit la un moment dat aseară ataşez un scurt metraj care pe mine m-a amuzat enorm:



PS mi-am atins obiectivele şi am cunoscut 8 persoane şi chiar am făcut schimb de informaţii utile cu cei din noua mea reţea :)

2 comentarii:

andrei tudose spunea...

tare exemplificarea!!! geniala as spune!!!

Marin spunea...

:)