joi, 8 noiembrie 2012

Experienta de client

Acum ceva vreme am decis sa ii achizitionez Puiului Florica o haina. Vine iarna si el munceste in conditii extreme, mereu e scos in pielea goala sa isi faca datoria....asa ceva nu se mai putea! Dupa cateva ocheade aruncate pe diferite siteuri de haine pentru aparatele foto, aleg sa plasez o comanda pe site-ul evomag. Ei bine cand sa apas butonul de comanda mi-am dat seama ca nu aveau masuri la haina, asa ca plasez un comentariu in care imi spun durerea :) nu trec 10 minute ca cineva imi da un mail si imi raspunde cu o intrebare: tipul aparatului pentru a imi spune daca este compatibila husa. OPAAAAAAAAAA, ietete ca mai exista customer care in Romania. Buuun, raspund ce tip de aparat si primesc raspuns inapoi ca il incape haina, vreau sa plasez comanda? Intru din nou pe site si plasez o comanda doar ca pe alta haina, dupa care imi dau seama de greseala si raspund la mail spunand ca am gresit comanda si ca vreau haina de care am intrebat in prima faza. Mi se raspunde ca nu este nici o problema ca se modifica comanda in sistem, toate acestea se intamplau intr-o seara, dupa ora 20.00 iar conversatia era purtata cu directoarea de vanzari evomag care mi-a raspuns personal la mail...eu un pic siderata...asa cad au inainte cu epopeea achizitionarii hainutei de Pui. Da, schimbati comanda! Mi se comunica ca nu este pe stoc in magazin dar o cer de la producator si in doua zile ma pot duce sa o ridic. Evident ca am ajuns dupa 3 zile trecute de la cele 2 zile doar ca sa constat ca haina ii e mare aschilambicului meu. Nervoasa dupa ce cautasem loc de parcare si colac peste pupaza Puiul tot in fundul gol ramasese spun clar ca platesc comanda dar ca pot arunca husa pentru ca posete mai am si eu acasa si nu imi trebuie. Vorbim de exorbitanta suma de 12 lei deci imi permiteam sa fac fite :D. Domnul George, angajat EvoMag imi spune ca nu e cazul, imi returneaza banii si incercam sa gasim altceva, asta dupa ce facusem plata prin POS deci pentru ei insemna munca in plus sa imi dea mie acei 12 leuti amarati. Cand am vazut felul, normal de altfel, in care sunt tratata, m-am simtit mai bine si am devenit impaciuitoare. Idea este ca tot fara haina am plecat deoarece nici in sistemul intern husele nu aveau corespondenti in lumea aparatelor, toate erau compatibile compact...si atat!

Mi-am luat tona de hartii necesare pentru returnarea sumei pe card si am plecat cu recomandarea de a imi lua Puiul si...nu, nu de a mi-l introduce de unde imi ies fitele ci sa il probez pana ii gasesc haina potrivita la magazinele care au husele expuse, gen supermarcheturi.

Ocupandu-ma de Comunicare si consider ca oamenii care sunt fata coorporatiei si tot ce inseamna felul in care tratezi clientul face parte din marketing, iar fiecare departament de comunicare ar trebui sa aiba acest aspect in vedere. Fiind un client dificil si reclamagiu, imi pare bine cand reusesc sa gasesc un magazin pe care sa il laud si sa vad oameni care isi fac treaba asa cum trebuie. Consider ca fiecare in parte este o oglinda a companiei pentru care lucreaza si atitudinea lui se rasfrange asupra renumelui SRL-ului, SA-ului sau Joint Venture-ului de la care isi ia la final de luna, salariul.Am ajuns sa ne cerem scuze atunci cand cei care trebuie sa isi faca treaba sunt deranjati din statul pe facebook pentru a interactiona cu noi, ei bine nu! Atunci cand sunt clienta ma astept ca atunci cand platesc pentru un serviciu sa fiu tratata cu respect, zambete, intelegere si amabilitate asa cum eu cand sunt apelata in calitate de profesionalist imi fac treaba atat cat pot eu de bine cu zambetul pe buze, indiferent de dispozitia pe care o am sau de ceea ce faceam pana la interaciunea cu cel care imi solicita ajutorul.

Acum revenind la EvoMag ei bine nu stiu daca sunt cei mai ieftini dar pe mine m-au cucerit si primul loc in care imi voi cauta ceva cand voi avea vreo nevoie, EvoMag va fi Top of Mind! Iar on Black Friday cardul meu va solicita la maxim reteaua lor de plati on line :)

Filmuletul de mai jos l-am descoperit acum ceva vreme pe unul din grupurile de coach pe care activez, iar zilele trecute cautand ceva inspiratioanal despre experienta de customer care am dat din nou peste el, multa lume l-a apreciat si dat mai departe. Asa ca il impartasesc si cu voi:


Niciun comentariu: