miercuri, 9 ianuarie 2013

A argumenta sau a nu argumenta, aceasta este întrebarea...

Îmi place să mă cert! Dar nu genul de ceartă ca la piaţă, nu, aia nu e de mine. Îmi place cearta intelectuală, acel gen de ceartă care odată finalizată ţi-a crescut procentual IQ-ul. Ei bine ştiu că IQ-ul nu creşte dar era o metaforă!

Cel mai mult într-o ceartă îmi plac argumentele, dacă nu eşti în stare sa aduci argumente într-o ceartă, stai acasă! Nu există persoană care să aprecieze un argument bine plasat într-o ceartă mai mult ca persoana care scrie aceste rânduri. Cele mai bune prietenii ale mele s-au născut în urma unor certuri argumentate frumos şi pe urma cărora mi s-a spus că sunt un adversar bun. Să fie vina mamei care mereu mă punea să îmi motivez alegerile sau părerea mea că oamenii reacţionează mai bine atunci când le explici şi când te înţeleg.Anul acesta este anul în care voi continua să învăţ, de aici şi decizia de a învăţa şi mai bine să mă cert. Ei, câţi dintre voi aveţi astfel de rezoluţii? :P Pentru a deveni profesionistă am pus mâna pe o carte care sigur mi-a mărit vocabularul, dacă nu şi IQ-ul: Retorică şi teoria argumentării de Silvia Săvulescu.

Pentru cineva pasionat de dezvoltarea personală dar şi de vorbitul în public, o astfel de carte este un fel de DEX. De la Grecia Antică până la Bacovia cartea te poartă prin multe sintagme şi explicaţii numai bune de folosit pentru a băga lumea în ceaţă. Pun pariu că după ce veţi citi cartea vă veţi da seama că multe le ştiaţi deja din şcoală dar doar într-o altă formă.

Spor la citit copii şi pentru că un post despre carte merită o reclamă bună iete ce face cititul:

Niciun comentariu: