miercuri, 5 februarie 2014

Despre vânzare și cuvinte magice

Știți care este cea mai veche meserie din lume? Ei bine, nu! Nu prostituția este cea mai veche meserie din lume, ci vânzarea este. Pentru că înainte de a începe să practici prostituția trebuia să faci actul de vânzare/negociere. Apoi începeai să...pardon, mă scuzați :)!

De cele mai multe ori lumea se ferește de vânzători, eu personal îi admir, consider că trebuie să ai acel „ceva” care îți permite să devii vânzător - acel ceva care nu te lasă să te descurajezi, care ceva care te face să intri pe geam atunci când ești dat afară pe ușă etc, etc. De fapt, toți suntem vănzători în felul nostru: de la momentul în care întâlnim pe cineva de care ne place și încercăm să ne „vindem” pentru a fi plăcuți de persoana respectivă; interviul de job, când încercăm să facem angajatorul să ne placă și să ne facă o ofertă - facem tot o vânzare sau când negociem cu părinții pentru a ne da bani pentru a ne satisface o dorință, capriciu etc.

Pentru a deveni vânzători mai buni, ar trebui să ne facem un vocabular cu limbaj de lemn, de care apoi să încercăm să scăpăm. Ca în orice meserie, atunci când vrei să îți ucizi audiența apuci cu amândouă mâinile limbajul și îi lovești în moalele capului cu el. Adaptarea discursului de aplică zi de zi, indiferent de ocazie. Așa că dacă în discursul de vânzare folosiți cuvinte ca: garanție, inovativ, oportunitate, discount...e bine să vi le scoateți din cap, atunci când vreți să bateți palma cu cineva.

Conform unui articol găsit pe Inc.com există 8 cuvinte magice pe care ar trebui să le evitați atunci când faceți o vanzare, dacă vreți să aprofundați puteți intra aici.



Niciun comentariu: