miercuri, 13 august 2008

pentru inimi - varianta alpina

Acum cateva zile va promiteam un nou articol din seria “pentru inimi” despre niste oameni fantastici care fac lucruri fantastice, cel putin pe mine muritorul care doar viseaza fara a isi pune vreodata in practica dorintele sau a incerca sa isi indeplineasca visele…eu privesc in sus la ei….sperand sa fiu si eu genul intr-o zi….
Dar hai sa incep cu inceputul…eram la un business lunch acum mai bine de doua luni cred…unul dintre colaboratorii agentiei cu care lucreaza plantatia, mi-a povestit cum pregateste o expeditie, impreuna cu alti membri din clubul “Altitudine”, in Georgia - unde vor sa urce pe Kazbek si IRAN - Damavand si Alam-Kooh….oau!Eu nu am cunoscut niciodata pe cineva care sa faca ceva demn de National Geographic…cei pe care ii stiu eu mai “munteni” is baietii de la Salvamont Gorj :)) desi am crescut printre oameni iubitori de munte eu is mai “marina” asa de felul meu, asa ca nu prea inteleg pasiunea asta pentru munte, dar vorbind asa la o portie de paste, chiar si eu am fost atinsa de “dor de duca”.
Poate is eu mai impresionabila insa a vorbi cu Radu (“vinovatul” care a inspirat articolul) despre munte…ESTE IMPRESIONANT! iti creaza nevoia de a merge acasa, a impacheta si a pleca undeva, departe de civilizatie sa te bucuri doar de munte si de aer curat, te face sa iti doresti sa devi parte din aceasta categorie speciala de oameni care iubesc muntele. Rar am intalnit un om care sa vorbeasca cu atata dragoste insa atat de simplu despre pasiunea lui – in cazul de fata muntele.
Pentru a se pregati de expeditie a ales sa mearga zilnic cu bicicleta km intregi, asta in Bucuresti fiind un risc major si trebuie sa fii foarte curajos sa ti-l asumi, a renuntat la mancarea nesanatoasa si a dat jos peste 10 kilograme, si-a luat echipament special si toate astea pentru o excursie de 16 zile, sus sus sus acolo unde te lupti pentru fiecare gura de aer si unde esti tu cu gandurile tale, muntele si cerul…ceea ce pentru unii oameni ramane doar un vis nerostit pentru Radu a fost o dorinta transformata in realitate, asta il face pentru mine un exemplu demn de urmat.
Alaturi de el in aceasta “Aventura” a fost si “Crina “COCO” Popescu care este cea mai tanara alpinista romanca, are doar 13 ani si jumatate si toate cele 3 varfuri sunt premiera de varsta si sex. Acconcagua - cel mai inalt varf din Americi( 6980m) si Ojo del Salado(6900m) - cel mai inalt Vulcan din lume sunt urmatorul obiectiv.
Cucerirea acestor varfuri de catre COCO va reprezenta o premiera absoluta mondiala.” inchei aici citatul din Radu :)
Mai multe puteti citi si vedea pe pagina clubului:
Pentru ca vreau sa pastrez o rezolutie buna, pozele le voi incarca de acasa diseara alaturi de comentariile la cald din mailurile lui Radu.

"Kazbek - 5050m - 6 zile, 4 tabere autopurtante, multe emotii si o vreme superba pe varf."
"Damavand vulcano - 5671m - IRAN
In cateva cuvinte: 5600m e déjà sus, 1500m dif de altitudine in ziua de varf este o provocare& emanatiile de sulf massive terminator!
Am razbit pe al 3lea vulcan active din lume, in decembrie urmeaza cel mai inalt vulcan din lume, Ojo del Salado - 6900m - America de Sud."
"Alam-Kooh - 4850m- north face - IRAN
Last objective: lower altitude, good acclimatization & higher technique.
Pe romaneste: un fel de creasta Pietrii Craiului, dus intors din Curmatura, 16-18 ore.
Vertical elevation: 1000m.
6 ore pe ghetar acoperit cu grohotis, 45-60% panta. Concluzia: Rolling Stones rules!"
later edit: mi-a fost foarte greu sa aleg doar cateva poze, pentru ca fiecare in parte spune parca o poveste, sper insa ca imaginile si explicatiile lui Radu sa va faca sa va simtiti speciali si parca alaturi de ei :)

2 comentarii:

Dan Simoaica spunea...

Radu rules, pe fata, din pacate nu o cunosc, dar tot respectul.

Marin spunea...

Nu pot sa nu fiu de acord cu tine asupra lui Radu, iar pentru Coco desi nici eu nu o cunosc, am tot respectul, e ceva fantastic sa fii atat de tanar si sa ai asemenea realizari.