vineri, 6 decembrie 2013

Ziua voluntariatului

Azi este ziua internaţională a Voluntariatului, sărbătorită în toată lumea de milioane de oameni, care se indentifică cu voluntariatul ca parte din rutina lor zilnică.

http://www.unv.org/what-we-do/intl-volunteer-day.html

Ca un făcut, zilele acestea am fost mult mai des întrebată, decât îmi mod obişnuit: "cât câştig din acţiunile mele de voluntariat?" :)

Cumva, sunt percepută ca o persoană care face foarte multe şi care probabil are şi venituri pe măsură. Ei bine, nu! Facturile, până la acest moment, au fost plătite dintr-un salariu mediu de ofiţer senior de marketing, în viitor vom vedea din ce se vor plăti. Restul activităţilor mele sunt în sistem de voluntariat, fără a primi ceva în schimb, financiar vorbind.

De ce specific, financiar? Pentru că nu primesc bani, însă primesc mult mai multe lucruri la schimb: primesc dezvoltarea mea - pur egoist dar da, primesc mulţumiri de la cei care consideră că le-am deschis o portiţă prin evenimentele, trainigurile sau sesiunile de discuţii despre dezvoltare pe care le fac cu ei, primesc o lume mai bună în care oamenii de care sunt înconjurată dau înapoi comunităţii fără a se aştepta să primescă ceva la schimb.

Sunt 10 ani de când fac voluntariat, şi prin asta am descoperit multe despre mine, despre ce îmi place, m-am format ca om, am descoperit ce pot să fac şi cum pot să le fac, am căpătat încredere în mine şi capacitatea de a zâmbi mereu, am cunoscut oameni frumoşi şi oameni mai puţin frumoşi dar care mi-au oferit unii prietenia lor, alţi mi-au oferit lecţii din care am învăţat enorm. Iar 10 ani sunt o carieră, o carieră dedicată în primul rând mie pentru că a oferi voluntar ceva de la tine îţi aduce mai mult decât orice altceva, împlinire sufletească. Din acest motiv, zâmbetul meu este acolo, mereu - pentru că sunt împlinită sufleteşte.

Indiferent de cine sunteţi voluntariatul vă face să vă descoperiţi, poţi descoperi că îţi place să contruieşti (Habitat for Humanity), poţi afla că îţi plac copii (Valea Plopului, Centrul Cireşarii, Orfelinatul Sf Vasile, comununa Colţi Buzău, Centrul de primire minori Pinocchio Nr. 3 etc), poţi afla că îţi place să faci proiecte de impact în comunitate (JCI, Viitor Plus), poţi afla despre training (http://jciromania.ro/, Speakers' Arena, ASPSE, ASCIG, Junior Achivment România), poţi afla despre vorbitul în public (JCI, Speaker' Arena, Toastmasters engleză şi română) sau poţi afla că îţi plac maşinile (Smartfan) dar şi multe, multe altele, poţi afla chiar dacă ce îţi doreai ca şi copil să devin atunci când vei deveni mare, ţi se potriveşte sau nu :). Mai jos un film, de la TEDxYouth despre ce înseamnă să schimbi lumea încă din copilărie când rosteşti cuvintele magice: "Eu când voi fi mare, voi fi...."

Deci la cumpăna dintre ani, rezoluţiile mele de la miezul nopţii vor avea legătură cu ce vreau să mă fac când voi fi mare şi cu pot afla nou în 2014 :)


6 comentarii:

Creare site ieftin spunea...

succes ;)

florentindraganescu spunea...

Foarte bun acest articol...si multa bafta:)

lichiresti spunea...

Eu prefer sa fac mici donatii. Se pune si asta?

Marin spunea...

Mulțumesc, Florentin! Să fie! La fel și la tine! :)

Marin spunea...

Lichirești, se pune :) implicarea merge pe mai multe fronturi! :)

Marin spunea...

să fie, Site Web! ;)