vineri, 28 decembrie 2012

Imaginstică prin rezonanţă magnetică nucleară

Aşa e că sună frumos rău? Fiind un mare consumator de filme care tratează viaţa medicală, mereu am fost fascinată de analiza prin rezonanţa magnetică. Tubul acela mare şi vizualizarea interiorului uman cu ajutorul undelor neperceptibile cu ochişorul liber, ei da, asta medicină.

Piciorele mele m-au purtat prin multe locuri noi anul acesta, iar unul din ele a fost un cabinet de RMN. În urma accidentării la genunchi, o astfel de analiză era necesară. În urma ei aflam dacă aveam nevoie de opreaţie sau mai puteam ţopăi o vreme cu ce mi-a dat mama. Ei bine pe lângă faptul că te lasă în chiloţi la propriu intri într-o cameră mică li obscură, iar tunelul care la televizor pare imens e un pic mai mare decât oala de ciorbă a lui mama :P.

Şi după ce mă aşez pe masă şi îmi bag picioarele la propriu în tub, mi se spune să stau neminşcată dar nu şi pentru cât timp. În tot acest timp se aud tot felul de sunete pe fundal, la un volum acceptabil. Însă ca experienţa să fie completă mi se dă o mare pereche de caşti cu recomandarea "pentru zgomot". Ei bine, cred că erau doar "ă faşiăn" pentru că zgomotul trecea prin ele ca vântul printr-un pullover. Şi timp de mai bine de jumătate de oră am stat ascultâdn sunetele scoase de aparat, iar părerea mea sinceră este că era ca şi cum aş fi fost prezentă la un concert de muzică de club, tare şi prost. Şi nici măcar nu aveam opţiunea de a schimba canalul sau părăsi localul....ei bine....şi am stat ca un raveriţp ce nu sunt şi am ascultat ritmul obsesiv dat de aparat până când am simţit că voi strangula pe cineva. Atunci a venit asistenta şi mi-a zis că s-a terminat. Eu oarecum suprinsă că deja învăţasem modelul plăcuţelor din tavanul fals care era deasupra mea în încercarea de a nu adormi sau de a nu muşca din căştile ineficiente de pe urechiile mele. În cazul în care nu aţi observat şi nu cred că cineva a stat vreodată să facă analiza plăcilor de tavan false, dar ei bine, să ştiţi că acestea au un model la fel ca gresia sau tapetul. Şi am putut face această anailiză cât timp alţii îmi analizau mie piciorul :)

Deci e de recomandat pentru a vă pune ordine în gânduri câte un rmn şi dacă eşti dj de muzică cu bumţi bumţi, te-am prins unde îţi scrii muzica.

Niciun comentariu: