duminică, 23 martie 2014

Despre obiceiuri sănătoase

Câți dintre voi îți setează chestii de făcut pentru anul următor, în noaptea Anului Nou?

Eu știu că o fac, la miezul nopții mintea mea e plină de promisiuni, fie despre cât o că citesc sau cât o să călătoresc, despre cum voi comunica sau asculta, despre mine sau despre mine ca oglindă pentru cei din jur. În ultimii ani de când am luat acest obicei, reușesc să îndeplinesc multe din cele ce îmi propun, rata de eșec este destul de mică, lucru care mă motivează de a îmi păstra obiceiul. Și mai mult, pentru că mi se pare un obicei bun, îl folosesc lună de lună. Cum? Pe fiecare dată de 1, îmi setez o rezoluție pentru luna ce urmează: să citesc o anumită carte, să merg mai mult pe jos, să dansez, să desenez mai mult, să cresc timpul de meditație asupra mea - ați fi surprinși câte lucruri pot deveni rezoluții când construcția ta este de leneș notoriu și asumat!

Și cum se spune că pentru ca un anumit lucru să devină obicei ai nevoie de 21 de zile consecutive în care să faci acel lucru pentru a ți-l face parte din tine, mă gândesc că după 21 de luni în care voi fi făcut câte o rezoluție pe lună. Dacă mai adaugi altele pe parcursul unui an, poate chiar scurtăm perioada de a fi la momentul în care îmi voi fi învins și eu lenea. Și dacă nu, tot eu voi purta vina pentru că înseamnă că pe undeva am sărit vreo lună sau vreo rezoluție.

Ei bine am găsit un articol, mai vechi care mă va ajuta cu siguranță să urc rata de succes a rezoluțiilor la 100%. Evident că îl fac public pentru ca și alții să beneficieze de el :P

Tu ce rezoluții ai și cum te asiguri că le pui în practică?


Niciun comentariu: