joi, 16 octombrie 2014

Oratorul, actorul și talentul

Sunt pasionată de filme, e un lucru știut. De la cele de artă, la cele de festival până la blockbusters - încerc, pe cât îmi permite timpul, să văd cât mai multe realizări cinematografice.


Am evident filme și actori, la care mă uit cu plăcere ori de cât ori am ocazia. Pe lista mea de favoriți recunosc să Maryl Streep nu se numără. Ei bine, se pare că va trebui să îmi schimb părerea. 

Îți arătam într-un articol trecut, cât de important poate deveni povestitorul. Azi, îți arăt că tonul face muzică. Ca vorbitor în public sau ca trainer, știu că vocea îți poate aduce publicul aproape sau din contră, distruge orice legătură cu sala. Cu ajutorul inflexiunilor, tonurilor și nuanțărilor amplifici puterea cuvintelor, transmiți emoții și mesaje, însă mai presus de toate îți aduci oamenii alături de tine.

S-ar putea, ca anumite persoane să îți spună că, de fapt, joci un rol în momentul în care iei decizia că vei ține un discurs. Ei bine, dacă asta te face să te pregătești mai bine pentru publicul tău, consideră că ai pus mâna pe un scenariu (mesajul tău) și trebuie să transmiți ceea ce e scris acolo (publicul să fie în pantofii tăi). Astfel, firul povești se țese ușor și ajunge la un deznodământ - acesta poate fi sub formă de: aplauze sau huiduileli și roșiile aferente :). Pentru a livra ceva frumos, și a reuși să creezi legătura invizibilă între tine și ascultătorii tăi, exersează-ți vocea.

Invitată la Ellen, actrița de care îți vorbeam mai sus, acceptă provocarea de a citi câteva rânduri.....și de aici, doar ascultă....tu crezi că poți face trucurile acestea cu vocea ta? :)


Niciun comentariu: