joi, 16 februarie 2012

Semne de întrebare anul are....

Azi am primit un feedback de la un apropiat în care îmi spunea că în unul din ultimele mele articole, am folosit cuvântul karma nepotrivit. Ei bine, oarecum a avut dreptate si pe de alta parte nu, dar pentru că lumea nu este în capul meu, am schimbat karma cu soartă astfel încît să mă înteleagă tot cititorul…karma înseamnă conform Wikipedia (sursa aici): “Prin karma (sanscrită: कर्म, karman, pali: kamma - efect, faptă) este înțeles un concept filosofic-religios, prin care fiecare acțiune - fizică sau spirituală - are în mod inevitabil o urmare. Aceasta nu se manifestă neapărat în actuala viață."Karma" înseamnă acțiune. Pentru a înțelege mai bine conceptul de karma, Swami Vivekananda în cartea sa, "Raja Yoga", folosește exemplul unei pietre aruncată în vid (unde forța gravitațională a planetelor nu există). Orice piatră arunci în acest mediu se va întoarce în cele din urmă la tine, cu un moment (masă x viteză) egal cu cel care l-ai folosit pentru a o arunca. În același fel, orice acțiune se întoarce în cele din urmă, egal și in aceeași formă, la cel care a inițiat-o.De ce nu este acest concept evident pentru noi toți? Explicația yoginilor himalaieni este: "pentru că uităm". Uneori, efectul acțiunilor din trecut se manifestă la un moment ulterior în aceeași viaţă, alteori se actualizeaza doar într-o viață viitoare, când condițiile sunt propice. Chiar când se manifestă în viața actuală, noi am uitat de mult acțiunea respectivă. Și nici nu putem vedea întotdeauna legătura, pentru ca ea nu este doar la nivelul fizic, material. Căile "Domnului" nu sunt întotdeauna ușor de înțeles. Este nevoie de o adâncă profunzime spirituală.Chiar mai dificil este să poți vedea conexiunea cu o faptă dintr-o viață anterioară, mai ales când cei mai mulți dintre noi ne întrebam încă dacă așa ceva chiar există.Karma nu înseamna neapărat ceva rău, și nu are decât o legătură extrem de vagă cu ideea creștină de "păcat". Nu este o pedeapsă. Este pur și simplu legea firii, unde ceea ce semeni, aia culegi. Faptele bune se vor întoarce cândva la tine, la fel ca și cele negative. Depinde ceea ce proiectezi în viață, în fiecare moment.” Pe genul american: „nici o faptă bună nu rămâne nepedepsită” sau mai neaoşul: „după faptă şi răsplată”...asta pe scurt pentru profani ca şi mine. Karma este ceea ce ai de plătit....Jumătate din ceaţa de pe pământ la ora actuală este din vina mea, deoarece neuronul meu este cufundat în ea de câteva zile şi se pare că nu mai e loc suficient în capşor aşa încât a început să îmi iasă pe urechi. De câtiva ani încerc să o conving pe doamna Karma sa fie îngăduitoare cu mine, am învăţat să fiu amabilă cu proştii şi să îi accept. Am învăţat să renunţ la orgoliu şi să mă pun în papucii celuilalt (sincer ăia cu sub 40 la numărul de la pantof...auuu aş prefera să aveţi sandale!). Am învăţat să iert şi să încerc să merg mai departe de impulsul de a da cu maşina înainte şi înapoi peste idioţi...aşa încât acum îmi doresc o listă de păcate ale rubedeniilor mele ca să ştiu când ajung pe plus. Cum ştiu că nimeni nu ajunge deştept şi frumos fără a calca pe capete...iar familia mea a fost şi este :D plină de oameni deştepţi şi frumoşi :P mă gândesc că or fi câteva pogoane de una, alta :). Aşa incât ador semnele însă parcă aş mai vrea şi mură in gură cateodată ca să ştiu că deciziile mă duc pe calea bună şi cam cât mai e până departe :) Eu iau toate semnele şi toţi oamenii pe care îi cunosc în ultima perioadă şi care îmi influentează în bine viaţa ca pe nişte indicaţii date de karma mea, care vrea să mă ajute să ajung pe zero cât mai curând posibil. Undeva mic, fara legatura cu cele de mai sus - trebuie sa menţionez o persoană specială! Am cunoscut-o acum multă vreme şi m-a încurajat sa îmi pun mai abitir pe picioare blogul! La mulţi ani, my favourite MC! :)

8 comentarii:

cristina spunea...

Duamna,lasa rubedeniile si concentreaza-te pe ale tale, parol iti zic :D

Marin spunea...

Duamna daca ar fi pe alese, parol ca si din ale mele as pastra doar cateva insa nu noi facem alegerea ce avem de tras si ce nu...asa zic altii mai luminati :)

cristina spunea...

Cum iti traiesti viata... e o alegere. Ce faci azi, bun sau rau, te ajunge din urma maine sau poimaine. Asa ca vezi, ai de tras azi in functie de ce ai facut ieri. Si, iti mai dau o veste (nush daca buna sau nu prea), nu exista decat o viata. ;) De la luminatia mea citire ;))))))))

Marin spunea...

Pai io asta iti explica ca pe langa ale tale pacate le mai tragi si pe alea ale bunicilor, si cine vorbeste de alte vietii? Cui ii pasa important este in viata asta sa fie bine si sa ai lucruri bune de impartit cu cei din jur ;)

kek spunea...

ca sa fie foarta lamurita problema karmei doresc sa particip cu o explicatie din care putini vor intelege ceva :) have a fun ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Ivo6E5xcuY0&feature=related

putin se vor uita si si mai putini vor intelege :)

Marin spunea...

Multumesc, Kek! Chiar ma intrebam daca nu cumva ai fugit pe alte bloguri :) "printesa de vis" - are niste versuri foarte frumoase, buna alegere...nu am cerut mai multe explicatii ca riscam sa ridic semne de intrebare... ;)

mihaela spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=jAWU0TYZLrc&feature=related

Marin spunea...

Mihaela: O femeie buna iarta totul...asa este! Sunt total de acord cu tine, desi cateodata as vrea sa am curaj sa mai croiesc si cate doua trei dupa ceafa, insa sunt o doamna si trebuie sa pot merge cu capul sus mereu ;) asa incat ce e val, ca valul trece! :) Doar lucrurile bune trebuie sa ramana...iar o dau in filozofii :(