În urmă cu ceva ani, când îmi căutam eu asiduu loc de muncă pe PR, mereu anunţurile care ofereau un astfel de job aveau un titlu de genul "PR/Assistant Manager" poate nici atunci şi poate nici acum nu ştiu eu cum vine treaba cu PR -ul, însă ştiu câteva chestii despre secretariat, ca orice om aşa mi-am început cartea de muncă, şi oricum aş întroarce-o în capul nu prea au legătură una cu alta. Dacă vorbim despre relaţii cu publicul...asta, stimaţi directori de SRL-uri, este altă mâncare de peşte! Parol!
În wikipedia:Relațiile publice reprezintă funcția managerială distinctă care ajută la stabilirea și menținerea unor limite reciproce de comunicare, la acceptarea reciprocă și la cooperarea dintre o organizație și publicul ei; ele implică managementul problemelor, ajutându-i pe manageri să fie informați asupra opiniei publice și să răspundă cererilor opiniei publice; ele definesc și accentuează obligațiile managerilor de a anticipa tendințele mediului; ele folosesc ca principale instrumente de lucru cercetarea și comunicarea bazate pe principii etice.
O altă mâncare de peşte pe care am observat-o este postul de Sales/Marketing. Dacă e să ne luăm după Kotler, considerat de unii un fel de tată al marketingului, avem următoarea definiţie: "Marketing este o activitate menită să satisfacă nevoile și dorințele prin procese de schimbare". De pe wikipedia mai adăugăm o definiţie a "Chartered Institute of Marketing" (CIM) şi anume "procesul managerial de anticipare, identificare și satisfacere a cerințelor clienților într-un mod profitabil". Sursa aici..
Conform DEX on line, la "Vânzare" avem:
VÂNZÁRE, vânzări, s. f. 1. Acțiunea de a vinde și rezultatul ei; vindere. ◊ (Pop.) Vânzare bună! = urare făcută negustorului (sau vânzătorului) de către cumpărător, la plecarea acestuia dintr-o prăvălie. Vânzare silită = vânzare ordonată de autoritatea judiciară pentru datorii neachitate, ◊ Loc. adj. De vânzare = oferit spre vânzare, destinat vânzării, menit să fie vândut. 2. (Concr.) Ceea ce se vinde, obiectul care se vinde; marfa. 3. (Ec.) Procesul de schimb al unor mărfuri, corporale și necorporale, contra unei sume de bani, numită preț. 4. Fig. Trădare. — Vinde + suf. -are.
Cumva poate aici mai înţeleg confuzia dintre Sales şi Marketing, deoarece scopul celor două este cam acelaşi: de a vinde, însă totuşi dacă ne uităm în afară marketingul şi vânzările lucrează împreună, însă rar sunt unul şi acelaşi om, pentru că fiecare urmăreşte alte caracteristici şi vizualizează altfel compania.
Aşa că mă întreb, într-o ţară unde avem la ora asta înregistraţi 507 607 de şomeri care este problema ori oamenii care caută angajaţi nu ştiu ce vor, ori angajaţii nu se bagă la joburi hibride şi de aici... să te ţii!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu