luni, 8 septembrie 2014

Dă-i cu Google, nene!

Atunci când te apuci de a îți pregăti vacanța, dacă ești ca mine - preferi să îți aranjezi totul singur. Decizi unde vrei să mergi și începi cercetarea. Cauți mai multe hoteluri, te uiți la poze, vezi ce zice lumea, cum sunt servicii și alte mici detalii, care, însă fac vacanța să fie perfectă!


Tot de cercetare mă apuc și când vine vorba despre traininguri/workshopuri sau seminarii. Dacă îmi citești blogul, știi că sunt pasionată de vorbitul în public și de a mă devolta personal. La capitolul acesta, participarea la evenimentele de gen ocupă mare parte din timpul liber. Pentru mine este un exercițiu de învățare fie că sunt în față, în papuci de trainer, fie că sunt în sală, pe locul participantului.

Unul dintre lucrurile pe care le apreciez și, de care duc lipsă este timpul liber! Așa că, atunci când vine vorba de a fi prezentă într-o sală de training ca și participant - mă apuc și cercetez, mai ceva ca pentru vacanță, despre cel care va sta în fața mea. Fac asta inclusiv la evenimentele care sunt gratuite, pentru că atunci când aleg să dau câteva ore din viața mea cuiva, vreau să mă asigur că primesc calitate nu cantitate.

De unde vine articolul acesta? Din faptul că văd în ultima vreme un asalt masiv de cursuri de dicție, vorbit în public și improvizație - însă, dacă dau o căutare despre trainerii respectivi în magicul și sfântul Google - referințe ioc!

Mă aștept ca un trainer de dicție să aibă înregistrări radio, piese de teatru sau măcar ceva voice-over la activ. La partea de vorbit în public - caut discursuri pe magicul You Tube - dacă ești cineva cu experiență, de la care să am ceva de învățat, atunci cu siguranță vei avea înregistrări cu tine în eter - în care să îți văd livrarea și profesionalismul prezentării. La partea de improvizație, nu oricine a participat la un curs de teatru sau la o secțiune de improvizație în training, are capacitatea de a înțelege și explica pentru ce sunt bune și cum se aplică, dar și ce impact are fiecare exercițiu asupra celor care se implică în el.

Aplică cercetarea, de care vorbeam mai sus, chiar dacă ești la început de drum. Deși, poate părea că ai de învățat din fiecare experiență, nu este chiar așa...și, aici îmi aduc aminte de un training la care am participat anul trecut, mânată de curiozitatea asupra metodelor de livrare a celor care erau titularii evenimentului. Am văzut în timpul exercițiilor insistențe şi presiuni asupra participanțiilor, alăturate la manipulări ale publicului care nu sunt admise într-o sală de training. Din punctul meu de vedere, sala trebuie să fie, pe toată durata procesului de învăţare, un mediu sigur și plăcut, în care participanții să capete încredere și să se simtă în siguranță, fără presiuni sau manipulări. Acestea sunt primele lucruri pe care le înveți, dacă alegi să faci un Train the Trainers, de calitate! Cum te asiguri că TOT-ul merită bani? Cercetarea și recomandările vor scoate la iveală acest lucru :)
În rest, spor la învățatul de calitate! :)

Niciun comentariu: