joi, 25 septembrie 2014

DOR

Nu întodeauna, cei care vorbesc în public sunt și buni scriitori, așa cum cei care sunt foarte buni la scris nu sunt întodeauna cei mai buni oratori.

O persoană care scrie la fel de bine precum vorbește în public este Cristi Lupșa. Vocea domoală, accentul fin de Târgu-Mureș și pasiunea pe care o simți în discursul lui, face ca fiecare întâlnire cu el să fie o plăcere.


Fie că este vorba de lansarea DOR (Decât o revistă) sau diverse evenimente, dacă am ocazia să ajung și să ascult povestea lui mă consider o persoană norocoasă. 

Așa se face că, atunci când a fost invitat la Open Connect pentru a vorbi despre Story Telling, m-am prezentat încă de dimineață la hub pentru a fi sigură că nu ratez nici un minut.

Cu un slideshow simplu și la obiect și vorbind despre elementele pe care o poveste bună le conține, Cristi, cu șarmul lui - a cucerit audiența. Chiar a lansat și o invitație/provocare către cei din fața lui: să îi scrie un text despre „momentul când totul s-a dus naibii...”  o clipă care poate dura, în realitate câteva secunde, orologiul tău intern o va înregistra ca pe o veșnicie, și...tocmai această clipă face povestea să fie bună! Energia, emoțiile, personajele oglindesc acel moment unic. Mă număr printre persoanele care îi vor accepta provocarea, nu știu când și nu știu dacă va merge către Cristi textul meu, însă va fi bifată.

Să nu credeți că m-am dat dusă de la hub, așa cu una cu două, am rămas și la un workshop, cu aceeași temă, decisă să folosesc la maxim minutele pe care Cristi le avea de dăruit. În timpul workshopului am facilitat grafic câteva mici secrete precum și niște recomandări de cărți sau show-uri radio.

Deși, tot ceea ce a spus Cristi sunt lucruri simple și la îndemână, nu înseamnă că aplicându-le vei deveni peste noapte cel mai bun scriitor. Însă, cu siguranță, nu strică să încerci să scrii povești și prin exercițiu clar te vei îmbunătății - iar eu asta îmi propun - să devin o scriitoare mai bună :).

Chiar dacă nu crezi că scrisul este de tine, după ce îl vei fi ascultat pe domnul Lupșa cu siguranța te vor mânca degetele după un creion sau o tastatură de calculator :). Nu trebuie să mă crezi, mergi, ascultă-l și apoi spune-mi ce părere ți-a făcut!


Niciun comentariu: