marți, 2 septembrie 2014

Marketing experimental? Ceva ce se mănâncă cu brandul :)

Atunci când vine vorba de marketing, am mai spus-o și mă repet, doar creativitatea proprie te limitează. Zilele trecute vorbeam cu cineva despre manualul de brand și cum, tu - omul de comunicare, trebuie să îl știi ca pe Tatăl Nostru. Așa, vei putea folosi informațiile cărțuliei de căpătâi, la maxim sau să adaptezi lucrurile diverse pe care le descoperi și să le faci să meargă pe piața ta.

Iar azi, văzând reclama, de mai jos, mi-am adus aminte de o experiență, mai veche, de marketing experimental, așa că am zis să văd un „semn” în aceste lucruri :) și să scriu despre ele.

Marketing-ul experiențial, este o găselniță relativ nouă, o formă de advertising care are ca primă activitate îndemnarea consumatorilor de a experimenta un brand. Și, ca să fiu mai clară îți arăt ceva jucăuș. Coca-Cola a venit cu ceva interactiv și în temă cu ce voiau să promoveze, pentru a îi face pe consumatorii lor să interacționeze cu brandul.



Cum ți s-a părut? Una dintre experiențele mele cu marketingul experimențial a fost tot într-o gară, din Amsterdam undeva prin 2010. De data asta nu eu a trebuit să alerg, o făceau alții pentru mine :D. Olanda juca în Campionatul Mondial și peste tot puteau fi urmărite meciurile. În gară, lipite cu bandă adezivă de un balcon erau mai multe ecrane pe care puteai viziona fiecare mișcare de pe teren.

Aceeași companie Coca-Cola adusese gradene portabile, care apăreau din neant pe peroane. Rămâneau vizibile timp de 90 de minute sau mai mult, dacă erau prelungiri - cei prezenți puteau să ia loc, să consume doze de 250 ml din băutura companiei, rece și numai bună de hidratat mințiile microbiștilor. Aflată în trecere, spre alt oraș olandez, m-am bucurat de atmosferă și de băutură, interacționând cu brandul lor. Poze multe și cutia, m-au urmat în țară, între timp singurul lucru rămas este o poză de pe facebook :)

Niciun comentariu: